HARI INI KAU DATANG RIANG TERSENYUM MEMBUAT KU SENANG…..???? INI ADALAH SATU UNGKAPAN DAN SATU PERKATAAN DIMANA PADA ZAMAN SEKARANG DI PERMAIN-MAINKAN…

 AKU DAH BOSAN DENGAN UNGKAPAN INI KERANA TELAH DI PERMAINKAN DENGAN PERASAAN HATIKU.TETAPI APAKAN DAYA KU SEBAGAI SEORANG KHALIFAH DI MUKA BUMI INI YANG TAK TERDAYA MEMBUAT APA-APA. JUST TERIMANYA SEBAGAI SATU DUGAAN DAN RINTANG HIDUP YANG PERLU AKU LALUI UNTUK KEJAYAAN PADA MASA AKAN DATANG …….

DAN AKU PERLU HIDUP KERANA ORANG LAIN.. AKU PERLU MENCAPAI CITA-CITA AKU SEBAGAI SEORANG YANG BERJAYA SERTA MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI SEORANG ANAK KEPADA IBU BAPA KU.. YANG MASIH MEMERLUKAN AKU SEBAGAI ANAKNYA……. 

 BEGITU  JUGA KEPADA NEGARA YANG KU CINTAI INI AKU PERLU HIDUP.!! AKU PERLU HIDUP!!!! KERANAMU MALAYSIA TANAH AIRKU YANG TERCINTA… AKU SANGGUP BERKORBAN JIWA DAN RAGAKU KEPADA MALAYSIA.. OH MALAYSIA … TIDAK KU BENARKAN PENJAJAH MEMERINTAHMU SEPERTI MANA DI MASA DAHULU.. SEBELUM MERDEKA……….

KINI AKU MERDEKA… AKU MERDEKA DARIPADA JAJAHAN ORANG LAIN ,AKU MERDEKA DARIPADA KONGKONGAN MANUSIA YANG KEHAUSAN DARAH…..

DAN AKU PERLU HIDUP KERANA DIRI AKU SENDIRI… YANG INGINKAN KEBAHAGIAN HIDUP DI MUKA BUMI INI SEBAGAI HAMBA KEPADA YANG MAHA BERKUASA DAN MAHA PENCIPTA ( ALLAH)……

 AKU TAK PERLU TAKUT PADA SESIAPA DI MUKA BUMI INI HANYA AKU PERLU TAKUT HANYA KEPADA RABBUOL JALILL.. IAITU KEPADA MAHA PENCIPTA YANG TELAH AKU…..(ALLAH),AKUMPERLU TAKUT KEPADANYA AKAN DOSA-DOSA KU BAGAIKAN BUIH-BUIHAN DI LAUTAN…….